W kilku słowach o najlepszych formach reklamy w Internecie

Facebook, portale mikroblogowe, Twitter, YouTube, Vimeo, wom marketing – to pojęcia, które zna, a na pewno przynajmniej powinna kojarzyć każdy w firmie, kto odpowiada za e-marketing. To niewątpliwie najbardziej nowoczesne formy promocji w sieci. Jeżeli planujemy zdobywać klientów za pomocą Internetu warto się nimi zainteresować oraz odpowiednio je wykorzystać. W poniższym artykule mamy zamiar opisać najważniejsze, z punktu widzenia przedsiębiorstwa, rodzaje reklamy w Internecie. Zapraszamy do lektury.

Zanim opiszemy przedstawione powyżej formy reklamy w Internecie, które są bardzo popularne w ostatnich latach i królować będą w bieżącym roku, po krótce opiszmy tradycyjne fprmy reklamy internetowej. Są to na przykład: banery oraz linki reklamowe – publikowane są na portalach internetowych, czy wizytówkach firmowych. Typowa reklama internetowa to także marketing w wyszukiwarkach, w skład którego wchodzi między innymi pozycjonowanie stron internetowych – a więc takie działania, aby strona internetowa była jak najwyżej w wyszukiwarce, przykładowo Google na daną frazę. Reklama w Internecie to również malingi – wysyłanie komunikatów reklamowych poprzez mail ciągle jest ogromnie popularne i korzysta z niego wiele przedsiębiorstw. Cały czas adresy email zbierane są dzięki newsletterom, czy wydawaniu darmowych ebooków, które otrzymamy po podaniu adresu email. To można by rzec fundament reklamy internetowej.

Wpółczesne formy reklamy, te które zaprezentowaliśmy na początku artykułu to – portale społecznościowe (Facebook, Youtube, Twitter) a także viral marketing, czy wom marketing. Marketing wirusowy to taka sytuacja, gdzie komunikat reklamowy, umieszczony na przykład w zdjęciu rozpowszenia się sam z siebie w sieci – tak jak wirus w realnym świecie. Tu można wymienić tak zwane memy – śmieszne obrazki, które błyskawicznie zdobywają popularność. Serwisy społecznościowe to temat sam w sobie. Jeśli chcemy zaistnieć w tego rodzaju portalach musimy wykazać się myśleniem strategicznym – musimy we właściwy sposób zaplanować komunikat reklamy, jaki chcemy przekazać odbiorcom. Musimy także odpowiednio monitorować efekty reklam, patrzeć czy nasi klienci są zadowoleni oraz czy na przykład konkurencja nie chce zrobić nam psikusa i tak zwanego czarnego PR. Na rynku dostępnych jest wiele książek, które to prezentują. Możemy również skorzystać z kursów wideo, czy specjalnie organizowanych warsztatów poświęconych zagadnieniom mediów społecznościowych. Jeżeli natomiast w ogóle nie mamy czasu na zdobywanie tego rodzaju wiedzy to najlepszą opcją będzie skorzystanie z usług specjalnych firm – tzw. agencji social media, które pomogą oraz doradzą. Można także skorzystać z usług agencji reklamowych czy agencji interaktywnych.