Ile kosztuje pozycjonowanie i jak się je rozlicza?

Marketing internetowy to obecnie dość powszechnie stosowana strategia na pozyskanie nowych klientów. Szczególnie marketing w wyszukiwarkach (SEM) ma na celu takie wypromowanie strony, aby odwiedziło ją jak najwięcej potencjalnych odbiorców, którzy jednocześnie zechcą skorzystać z naszych usług i zakupić nasze produkty. Nic więc dziwnego, że na rynku występuje szereg firm oferujących usługi SEO. Ile za nie trzeba zapłacić?

Pozycjonowanie stron www, jeśli przeprowadzane jest solidnie i długoterminowo, może przynieść dla firmy wymierne efekty w postaci zwiększonej liczby klientów. Co więcej, ta forma marketingu nie jest stosunkowo droga. W przypadku korzystania z tego rodzaju usług płaci się za ilość użytych fraz, pozyskiwanie linków lub umieszczanie stron w katalogach zarówno ogólnych, jak i wyspecjalizowanych w danej dziedzinie. Za użytą frazę, ceny wahają się w granicach 50-100 zł lub więcej, w zależności od trudności wypozycjonowania frazy. Jeszcze bardziej zróżnicowane są ceny za pozyskanie linków. Wszystko oczywiście zależy od rodzaju strony, na której chcemy umieścić link z naszą witryną i od jej pozycji w rankingu.

komputer z internetem

Zakup linków na miesiąc może nas kosztować od kilkudziesięciu do kilkuset złotych. Z kolei dość tanio zapłacimy za dodanie naszej strony do katalogu, bo tu koszt nie przekracza zwykle 10 zł. Możemy również zlecić firmom zajmujących się SEO usługami pisanie tekstów na strony internetowe. Tutaj płacimy za liczbę napisanych znaków i koszt rozkłada się w zależności czy teksty mają być wysokiej, czy niskiej jakości.